اموزش جامع فارکس

آموزش جامع فارکس رایگان صفر تا صد+ویدیو

نوشته های مرتبط

آموزش جامع فارکس رایگان صفر تا صد

در کلاس آموزش جامع فارکس رایگان صفر تا صد ابتدا در مورد مبانی، قواعد و اصول ورود به بازار بورس بین الملل و از خطرات و مزایا، همچنین با تمامی جوانب بازار به بحث وپردازش مینشینیم. در این کلاس با مباحث پایه و اصولی معامله گری اشنا خواهید شد و شما علاقه مندان با هر سطح علمی میتوانید سود اوری خود را بهبود بخشید همچنین تیم فایننس اکادمی برای ورود و شروع فعالیت و معامله گری در بازار بزرگ ارزها در کنار شماست تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

آموزش صفرتا صد قسمت اول :

در این آموزش موارد زیر را یاد میگیرید

  • تاریخچه فارکس
  • تمامی نمادها و شاخص های معاملاتی در فارکس
  • الگوریتم نوشتن نمادها

فارکس چیست؟

بازار ارز خارجی (فارکس مخفف دوکلمه foreign exchange )جایی است که ارزها معامله می‌شوند. ویژگی منحصر به فرد این بازار بین‌المللی این است که به یک مرکز مرجع مشخص برای معاملات نیاز ندارد. در عوض، معاملات ارزی به صورت الکترونیکی و توسط شبکه‌های کامپیوتری بین معامله‌گران در سراسر جهان انجام می‌شود. بازار فارکس پنج روز هفته، بیست و چهار ساعت در روز فعال است. ظرفیت معاملات ارزها در مراکز مالی اصلی شهرهای فرانکفورت، هانگ کانگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، سیدنی، توکیو و زوریخ و  در هر منطقه زمانی، صورت می‌گیرد. به این معنا است که شروع معاملات در توکیو و هانگ کانگ و پایان ان، روز تجارت آمریکا، می‌تواند در هر لحظه بسیار فعال باشد و نرخ‌های قیمت به طور مداوم تغییر کنند. هچنین حجم عظیمی از این معاملات ارزی به جای نقل و انتقال واقعی ارز از طریق بدهکار و بستانکار کردن حساب های بانکی انجام میشود.

بازیگران بازار فارکس

در این بازار بزرگ حدود 4500 سازمان است که در معاملات ارز دست دارند. این گروه شامل بانک های بین المللی، بانک های مرکزی دولت ها و شرکت های بزرگ تجاری میباشند.

بانک مرکزی و دولت ها

بانک ها

بنگاه های دارای شخصیت حقوقی(شرکتی)

سفته بازان وسرمایه گذاران(اشخاص حقیقی)

تاریخچه بازار فارکس

بازار ارز بین‌المللی، یک بازار مالی است که در آن ارزهای مختلف جهان خرید و فروش می‌شوند. این بازار از سال ۱۹۷۱ با لغو سیستم براتن و تبدیل شدن به سیستم نرخ ارز انعطاف‌پذیر آغاز شد. در ابتدا تبادل ارز ها برای بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بود، اما با گسترش اینترنت و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، امروزه هر فردی می‌تواند در این بازار فارکس فعالیت کند همچنین در گذشته معاملات فقط بروی جفت ارز ها بود که امروزه امکان معامله بروی تمامی کالا ها، فلزات، سهام مانند طلا، نقره، نفت و حتی ارز های دیجیتال فراهم شده است.

جفت ارز های فارکس چیست؟

در بازار فارکس، ارزها به صورت جفت‌شده خرید و فروش می‌شوند، به عنوان مثال دلار آمریکا و یورو، دلار آمریکا و ین ژاپن، یورو و فرانک سوئیس و غیره. این بازار به دلیل حجم بالای معاملات و نوسانات قیمتی بزرگ، یکی از پر ریسک‌ترین بازارهای مالی است.امروزه، بازار فارکس به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان شناخته می‌شود و هر روز میلیاردها دلار در این بازار معامله می‌شود

جفت ارز های اصلی در فارکس

به جفت ارز هایی گفته میشود که یک طرف ان دلار و یک طرف انها پوند، یورو، فرانک و ین ژاپن باشد مانند دلار به ین ژاپن، پوند به دلار، یورو به دلار، دلار به فرانک به این ارز ها